Tuesday, March 15, 2016

Perasaan tak diundang

Perasaan.

Lama sungguh me tak rasa perasaan mcmni. Rasa bahagia, gembira dan senyumku kembali terubat.
Lagi indah bila perasaan ini seolah berbalas.

Tapi sayang,
Yg indah selalu hadirnya cuma sementara.
Perasaan ini wujud tanpa diundang.
Perasaan ini wujud mungkin disaat yg salah.
Perasaan ini wujud mungkin sebagai satu ujian.

Aku tak minta perasaan seperti ini hadir.
Tapi itu semua mungkin tidak akan berlaku tanpaizinNya.

Perasaan ini umpama maken kuat, sukar untuk me melawan. Tapi me juga tak boleh terlalu melayan perasaan/
Risau.
Takut-takut ada hati yg terluka.

Allah.
Kepada Mu cuma aku meminta.
Jagakan perasaan ini.
Apa saja yg terbaik untukku, buatlah.
Tabahkan aku sentiasa redha dan pasrah.

Kuatkan aku dgn apa saja kemungkinan.

Tanpa sedar.
Airmata yg sekian lama dipendam, jatuh mengalir.
Maaf, aku sudah mula merinduimu.